Myślisz sobie: a po co mi to? To teraz pomyśl, ile czasu przeznaczasz na jego utrzymywanie. I ile pieniędzy wydajesz na BigQuery i płatne wtyczki. A czy na pewno jest aż tak intensywnie wykorzystywany?
Przekonałam Cię? No to jedziemy!
Jeśli chcemy sprawdzić, jak często odbiorcy korzystają z naszego raportu i jakie jego strony oglądają najchętniej, możemy użyć do tego Google Analytics.
Wystarczy założyć nową usługę, najlepiej GA4, zdefiniować nowy strumień danych typu Web (jako adres podajemy datastudio.google.com) i skopiować jego identyfikator pomiaru (będzie miał postać G-XXXXXXX). Teraz udajemy się do naszego raportu w Looker Studio i klikamy: Plik > Ustawienia raportu. Tam odnajdujemy sekcję Identyfikatory pomiaru Google Analytics i wklejamy nasz identyfikator. Dane zaczynają się zbierać od momentu dodania kodu.
Znajdziemy je w raporcie: Cykl życia > Zaangażowanie > Strony i ekrany. Będą tam nie tylko wyświetlenia i liczba użytkowników, ale też średni czas zaangażowania dla każdej ze stron raportu. Oczywiście możemy użyć GA4 jako źródła danych i zrobić… daszbord o wykorzystaniu daszbordów 😉
Ale to nie wszystko! Jeśli korzystasz z usługi Google Analytics 4, możesz włączyć w niej tzw. Pomiar zaawansowany, dzięki któremu zmierzysz też kliknięcia w linki wychodzące i scrolle.
To co, wdrażasz? 😉
Fajne? Przydatne? Udostępnij dalej! Możesz też postawić mi wirtualną kawę 🙂